När man tar matlagningen till nya nivåer.

Barnmat / Permalink / 1
Det nya inom min matlagning just nu är att sno ihop lite barnmat till Ellen! Hittills har jag gjort potatismos, sötpotatismos, torsk och köttfärssås och spagetti. Torsken är lite svår att tycka om men köttfärssåsen går ner utan problem!
 
Idag snodde jag ihop lite lax och broccolimos! Perfekt att frysa in mat i islådor! Bara att ta fram några kuber och värma i micron. Vi får se i morgon vad den lilla fröken tycker om detta!
 
 
Dela broccolin i mindre delar. Skölj och koka mjuk i vatten. Spar lite av kokvattnet. Tillsätt en klick smör, lite av vattnet, vitlökspulver och vitpeppar. Mixa till valfri konsistens. 
 
 
 
Sätt ugnen på 150 grader. Lägg 1 laxfilé (eller fler beroende på hur mycket man vill göra) i en form. Krydda med vitpeppar och provencalska örter (frysta). Tillaga i ugnen ca 20-25 minuter. Mosa laxen med en gaffel när den fortfarande är varm, tillsammans med en klick smör.
#1 - - Bintu Malm Fraser:

Jag håller oxå på med det där nu för tiden! Det är så kul tycker jag :-) Fast jag har inte kommit så lång att vi testat fisk och kött eller så ännu. Men snart så!

Svar: Svårast är att komma på vad man ska laga! Annars är det ju rätt så lätt. Och såå mycket billigare!
Johanna

Till top