Botten.

Vardagsbetraktelser / Permalink / 0
Livet kan inte alltid vara på topp. Idag är en sån dag då allt känns skit. 
 
Idag hatar jag att bo i lägenhet.
Idag hatar jag att bo inne i Uppsala.
Idag hatar jag att det för en gångs skull är bra väder.
Idag hatar jag att N inte kommer hem ikväll.
Idag hatar jag mäklare.
Idag hatat jag den som lade ett högre bud.
Idag hatar jag att det ska vara så förbannat dyrt med hus.
 
Allt var toppen tills det där sms'et trillade in i morse. "Högsta bud f.n 2 550 000 av budgivare nr 2."
 
Vi kan absolut lägga ett högre bud, men frågan är om det är värt det? Kommer vi ångra oss? Kommer det komma ut något bättre? 
 
Det är ju inte så att vi sitter i sjön. Vi har ett jättebra boende idag. Men ju längre tid det går, desto mer vill jag känna friheten i ett hus. Längtan efter hus och längtan bort från Uppsala blir alltid starkare under sommaren.
 
Idag är en deppdag. Jag har t.o.m gråtit en skvätt. När Ellen sover på eftermiddagen ska jag deppa igen, sen tar vi nya tag imorgon, för då blir det 1-årskalas! 
Till top