Torskpanna med smak av dill och pepparrot

Fisk / Permalink / 1
Att improvisera ihop något utav lite hopplock från kyl och frys som dessutom blir en fullträff är något jag gillar. Funderar ihop lite ingredienser, googlar lite för inspiration och sedan är det bara att köra! Denna rätt är en sådan, hade först tänkt lax, men sen hittade jag torsk i frysen och tänkte om! Jag kommer definitivt göra denna rätt igen!
 
 

Som vanligt höftar jag ihop mina recept och smakar av mycket under tiden, så mängderna är på ett ungefär.
 
Smält en klick smör i stekpannan, vispa ned lite mjöl, slå på ca 1 dl grädde, låt tjockna och späd med mjölk, ca 2-3 dl. Låt koka upp och rör ned en ask philadelphiaost, en skvätt fiskfond, 2-3 msk pepparrotsvisp och hackad dill. Smaka av med salt, citronpeppar och persilade. Lägg ned torskbitarna och låt puttra tills fisken är genomkokt. 

 

Jag serverade med ugnsrostad färskpotatis men kan tänka mig att både pasta och ris passar bra till!
#1 - - Johanna Bergqvist:

Jag fullkomligt älskar att laga mat på det som finns hemma! Så inspirerande och det bästa av allt är när det blir riktigt bra! Jag ska absolut prova att laga din torsk :)

Svar: Och så är det en liten boost för självförtroendet när man lyckas! :)
Johanna

Till top