Är jag naiv?

Vardagsbetraktelser / Permalink / 0
Är med i en grupp på Facebook som heter Heja Livet. Många gånger kan man läsa om överfall, rädslor, ofredanden... Antingen är jag naiv eller så lever jag i en skyddad värld. Nedan är en skärmbild från gruppen, om en händelse.
 
Jag har svårt att förstå den här rädslan. Kan ju kanske bero på att jag bor på landet, sällan vistas ensam inne i stan kvällstid, och sällan är "ute". Här får man vara rädd för ilskna tjädertuppar och vargattacker...
 
Jag förstår ju att klimatet har förändrats senaste åren. När jag bodde i stan hade jag inga problem att cykla eller gå själv i mörkret. Var väldigt sällan rädd. Hur jag skulle känna idag kan jag inte svara på. Nu åker jag i och för sig mest bil och är sällan inne/ute i/på stan...
 
Jag tycker det är skrämmande hur det har blivit. Att man som tjej/kvinna ska behöva vara rädd för att vistas ute ensam.
 
Till top