Moodboard nedervåning.

Huset, Inredning, Vardagsbetraktelser / Permalink / 0
Tiden tickar på. 29 dagar kvar. Börjar kanska få lite lätt panik nu när det gäller packningen. Det är inte så lätt att packa med en 1-åring rännandes omkring benen. Sedan ska man komma ihåg att ordna allt med försäkringar, anmälningar om el och annat viktigt.
 
Vi ska också försöka komma på och komma överens om hur vi vill ha det. Vi är i alla fall överens om att vi är trötta på vitt, vitt, vitt. Vi vill ha in mer värme och få en mysig känsla. Ikväll har jag suttit och pillat lite här vid datorn för att se om mina idéer passar ihop.
 
 
Här är mina idéer.
Då vi köpte soffa och matbord nytt när vi flyttade förra gången kan vi gärna inte byta ut det redan nu så de får vara kvar.
 
Vårt nuvarande vitrinskåp i ek vill jag byta ut mot ett i mörkare trä.
 
En färgglad matta får gärna ta plats under bordet.
 
Två barstolar till köksön.
 
Soffbordet skulle gärna få bytas ut till något liknande på bilden. Tv-bänken får hänga med även till detta boende.
 
Tegeltapeten har vi tänkt sätta på väggen bakom öppna spisen, ovh även på baksidan av den väggen som vätter mot köket. Den grå färgen bakom collaget är en nyans från Becker som heter Älvdans som jag tror skulle passa på resten av våra vita väggar. 
 
Sedan tillkommer såklart saker som gardiner, kuddar, blommor och andra prylar som får liva upp lite!
Till top